Saturday, November 13, 2010

Friday, October 22, 2010

tabung wang simpanan khas.


really in need of one right now.

i hve a special reason for wanting it so much *wink2*..nk kumpul sehari rm1..kalu baik hati n xkedekut, nk letak lebih sket..tahun dpn baru kasi pecah.

kalu kite nk sumting, yg mahal, yg kite dah bajet bile kite nk beli (contoh lagi 8 bulan), tp duit tarak, sila2 la menabung. bukan susah pon nk menabung ni, just msukkan la la singget shari, kalu ade duit lebih, masukan la 2 hengget ke, 5 hengget ke, kalu byk sgt lebeih, letakla 10 hengget ke kan..nnt dlm mase 8 bulan tu, sedar2 duit tu dah melambak2 dah..kalu shari rm1, 8 bulan dah rm240. kalu shari rm2, 8 bulan tu dah rm480..haaa xke byk tu? bukan terasa pon kalu letak rm2 tu kan??..mmg la bukan beribu, tp dlm xsedar, byk gak leh dpt. cube kalu xsimpan dlm tabung tu, cube ingt blk, agak2 mane pegi rm480 korang tu??hurmmmm...?

tp xnk la beli tabung yg transparent cani..xpasal2 nnt tgk duit tu dah byk, sure tgn ni tergedik2 nk knon2 TERsiku la, TERlanggar la, TERjentik la, smpi la tabung tu TERpecah kan?...haaa mmg xboleh.

pastu xleh la tabung yg ade kunci n leh bukak sesuki-suki jiwa. mmg x sah la kalu xcek nnt hari2..ade je konon2 nk beli brg, nnt knon xckup duit nk pinjam duit kat tabung. ..pastu xsmpat nk smpi suku, dah kontang blk.

jadi, tabung yg mnjadi pilihan jiwa raga mestilah memenuhi kriteria berikut :
1) objek legap. supaya mata xmenggatal.
2) xde exit point tuk duit tu kluar ngan sendirinya
3) msti cantik supaya diri ini terpanggil2 tuk menabung stiap hari.
4) lagi best kalu tabung tu ade alarm kan? so dat tiap2 hari alarm tu leh ingtkan aku tuk masukkan duit..hmm coolnye kalu ade!
5) ade huruf "G" kat badan tabung tu, supaya ada motivasi tuk isi duit tu..sbb bende yg aku nk beli ngan duit2 yg dikumpul dlm tabung ni, stat ngan hruf "G"..hehe..


plan cm biase, bagai nk rak..tp asek lupeeeeee je nk beli..dari hari ke hari nk beli. tp xbeli2 agy.
ok set, sbelom g trendak kene beli satu!!!


ni cool!! mmg memenuhi semua criteria2 yg diingini!!



satu tabung bape harga die haaa?

Sunday, October 10, 2010

melankoli rinduku

haritu (2 thun lepas) aku "dipaksa" tuk tulis n perform sajak tuk maulidur rasul kat kolej.
cair otak nk wat ayat, ketaq lutut nk sampaikan..

harini, kemas2 bilik, terjumpe blk sjak tu! yeay..

ni dia....aku tulis sejujur jujurnya rasa hati..


melankoli rinduku
by: akusyazz (feat baem)

mari pinjamkan matamu singgahkan telingamu..
mari mendengar dari aku yang serba tak tahu..

aku tak boleh bohong. aku xkuat iman...
mungkin aku tak dapat coretkan sebuah taman sebagai lukisan

aku xboleh tipu. aku tak serapat dengannya seperti mana kamu dan kamu
namun aku tak pernah lepas dari menadah tanganku menghala kesitu
supaya walau seketika cuma, dapat kurasakan apekah itu namanya restu

Oh Muhammad Ya Rasulullah.......

Engkau matahari, Engkau purnama, Engkau cahaya diatas cahaya
Sinar kelibatmu tidak pernah menjejak ke inderaku yg sememangnya, fana
sesungguhnya tidak pernah walau sekilas raut parasmu aku tatap
tetapi..
kasihmu, perngorbananmu, sunnahmu, setia menemani kalbuku seperti tujuhnya garisan pelangi yg pekat likat..
masakan rindu ini akan terubat selagi mata tidak terikat..

kau lah pilihan atas pilihan, yang terulung lagi dijunjung,
kau pemimpin akhir zaman, dari awal hingga ke hujung..


puisi ini bukan merintih kasih,
puisi ini bukan menagih rindu,
kasih akan bertaut,
rindu akan terubat,
pasti.
itu janji umat Muhammad,
untuk bertemu
bukan dalam mimpi bukan fantasi,
tetapi disana nanti.....
ini janji.



this is the last of many ive written..
wooo lamenye dah xtulis!

pasti nk start kumpul rasa,
jadikan bibit untuk ditinta.


Thursday, October 7, 2010

delusional?

am i delusional? yes sometimesss..hahaha..
but this song is really cute kan?



oh best gak kalu ade org HOTTTness yg stalk i cmtu...hahaha..see told u, im delusional.

sometimes, being all delusional can give u a little comfort, isnt it?..imagining how blissfull and happy your life is, when the real world wasnt treating you so nicely at all.

i have soooo many stories in my head, that i keep on playing and changing according to my mood. the scary part is, at times i forgot that it was just my imagination. wanting something so bad can be a real danger when your mind is "creative", dont u think?

when people do bad things or say really bad things about me, i dont shout straight into thier face. thats rude..instead, what i do is, when i go back home, i'll lay on my bed, and i'll recreate the scene..and then i'll say/shout/scream or do wahteva possible/impossible thing to them. if im not satisfied with the drama im creating in my head, i just rewind it all back, and re-create..until i feel that my anger has subside......dont you think that this is a better way to manage ur anger?well, it works, atleast for me.. that is why, it is veryyy verryyyy seldom (if ever!) that u see me getting angry at you..kan?


see, my delusions/illusion arent so bad at all. it has saved a lot of people from my intolarable shouting, fugly angry face and unimaginable abusing (u should see me in imagination. it wasnt a preety sight at all.haha)

so, take a moment and think.

:)