Wednesday, August 11, 2010

kecanggehan

percaya tak, kalu aku ckp, canggeh tu, mmg la sgt canggeh..
korang kene caya, sbb die mmg canggeh.

sape pernah ada ketuat? bukan kematu tau..ke.tu.at....pernah?

korang mmg pengotor.

hahahah NOT!!bukan pengotor ek..sape ckp org ade ketuat tu pengotor, mmg kuang aja.sbb aku pon ade pernah ade ketuat gak.haha..

cani ceta die..

ade la satu hari yg tgh aman damai..time2 tgh potong kuku kaki yg belah kanan part jari manis, tibe aku tgk...ni ape yg merah2 lak ni?..Ya Allah...DARAH!! aku ketip skali daging ke??byk gile darah..sampai nitik2 kat lantai..over kan..tp nape xsakit lgsg??xrase pape pon..so aku cube la rase jari tu, kot2 la tgh kebas ke sbb tgh duduk dgn gaya pelik (ok bygkan org yg tgh nk ptotng jari kuku, dlm posisi dimana jari tu lagi 2cm nk masuk mata) lame sgt..pegang pny pegang, xde pon kebas.

pk lagi.

nape x sakit lgsg ni?dah mati ke nerve kat kaki ni..ok gile scary. dah mule la pk, mbe sbb asek pakai heels hari2, so nerve dah cacat.

belek lagi jari manis kaki sbelah kanan ni yg tgh melimpah2 darah

skali... "ehhh??ape ni??ape bintik kecik yg agak hitam ni??pelik gile rupe ko..mcm cauliflower..tp eh jap..mcm pernah ku kenali rupe bentuk ko ni...mcm aku pernah ade je dulu..Ya Allah...Ketuat!!"

EEEEWWWW!!

ok dulu mase kecik2...dlm agak2 darjah 6 kot..pernah kene skali, kat ibu jari kaki belah kanan. mmg meng'eeewwww'kan..tp aku xyah wat pape, die hilang sndiri dlm 2mggu cmtu..so, this time around, aku pon decided nk biar je gak ah..nnt2 hilang ah tu..
'konon!'...xhilang2 pon!!..bengang ok..tiap2 mggu 2-3 hari sure aku akan potong die smpai darah2, dgn harapan die akan mengecil lalu lesap dari pndangan. tp ternyata ianya jauh tersangkal..MAKIN BESAR LA WEYH KO KETUAT!!...tp xpe.ego mesti tebal.potong je lagi!yeahhhh potong!! darahhhh!!

pastu..ni dah smpi 2bulan dah ni, dah agak malu kerana cm dah gedabak je aku tgk ketuat tu..mintak la kat akak aku ubat..kot2 la die ade ubat ketuat..die kate "ade, amek la atas meja tu, ade krim anti-fungal"..aku pon try la pakai..smbil2 tu potong gak lagi..

ibu dah kate jgn potong..nnt die makin besar..tp xpe.degil.and ego mesti tebal.POTONG!!

ok dah jadi MAKIN besar. -_-"

ni xleh jadi.oleh itu...hati dikentalkan.. lalu keluarla ayat ni kepada seorang rakan seperjuangan "eh ko tau x ape ubat tuk ketuat?ko nk tgk ketuat aku x?"..aku pon tunjuk la..."WOI!!BESARNYE!!EEEEEEEE YEK!" ...mmg kuang aja. tp nseb baik die ade ckp yg sruh aku beli ubat ketuat jenis titik kat farmasi, die kate ubat tu canggeh..so aku terus la g cari ubat yg konon canggeh tu.....cari2...dapat.

MMG CANGGEH WOOOO

baru pakai dlm 5 hari..stitik sehari. die tanggallllllllll.....yeeayyyyyyy!!!
selamba badak je aku kupas die tadi...ye, tadi. baruuuu je jap td. ye, 2min sbelom wat post ni. status skang, amat gembiraaa!!!! cauliflower yg besar tp tidak boleh sama skali dikunyah itu, sudah xde.lenyap dari muke bumi.bagus.

nk tau ape ketuat tu sbenarnye? ni haaa...mr.wiki kate :
A wart (also known as a verruca when occurring on the sole of the foot or on toes) is generally a small, rough tumor, typically on hands and feet but often other locations, that can resemble a cauliflower or a solid blister. Warts are common, and are caused by a viral infection, specifically by the human papillomavirus (HPV)[1] and are contagious by contact with the skin of an infected person. It is also possible to get warts from using handtowels or other objects used by an infected person. (durjana mana la yg infect aku ni.baik ngaku!) They typically disappear after a few months but can last for years and can recur.

wart ni ade mcm2 jenis.. aku kene plantar wart ok..bukan genital wart..

PERHATIAN! ni bukan aku pny.

virus ye.
ptut la sbulan aku pakai ubat krim yg amek-la-atas-meja-ade-krim-anti-fungal tu xjalannnnnnn~..haih...kakak la kakak. siap ko balik ni.

haaa ni die. ubat tercanggeh buat mase ni.


mmg canggeh

beli la kat mane2 farmasi, 15ml aku beli RM16 je.
oh! die leh ubatkan kematu and corns gak.

so sape2 yg ade ketuat (or kematu or corns) tu, sila kan la ye. jgn potong, nnt die jadi BESARR.

sekian.

yg pernah ade ketuat,
akusyazz

3 comments:

Miss Devilicious said...

hahaha XD info psl ketuat yg plg klaka d pasaran stakat nih.

akusyazz said...

hahah sai..ape yg lawak?serius ni!haha

Ginger said...

oh bagus ni. nk bli la duofilm ni.. kt farmasi ad eh