Wednesday, August 4, 2010

pengkaji.



aku spatutnya tidur.

eh.tak tak.

aku spatutnya study.
kan esok nk amek test untuk jadi researcher. kalu lulus, dpt sijil. kalu dpt sijil kira certified researchers la..

kan?

research. kajian.
untuk menjawab persoalan2 yg terlekat kejap dlm otak. jadi sila selesaikan, kata mereka. nnt kami kasi duit, kata mereka lagi.
jadi siapa2 yg byk persoalan canggeh2 yg slama ni korang pikir mase tgh termenung smbil menyahtinja tu. sila jwb soalan2 anda itu, dgn melakukan reseach.nnt dpt ilmu. ilmu yg dpt tu, leh bantu seantero manusia. tak ke bagus tu?. . dah la dpt tambah ilmu, dpt duit jugak.

seronok kan? menyelam smbil minum air.kembong perut.

mmg..mmg byk sgt soalan2 dlm benak aku ni yg aku nk persoalkan. mcm...
  • kenape aku yg kene cuci tandas?bukan abg?..
  • kenape tinggi aku 147cm je?abg aku 180cm?
  • kenapa warna mata aku xleh tukar2 ikut suka aku?
  • kenapa kim xpernah lipat slimut?
  • masih boleh ke quacker oats tu serap cholesterol, kalu aku dah kembangkan die dlm air milo pekat berkrim?
  • kenape pintu bilik air ni bukan kaler pink?
  • bila aku nk kurus?...jap.. rephrase..bila aku akan jadi kurus?..eh jap. rephrase..bila aku nk start excercise?
  • mane perginya ketip kuku mhal aku?
  • kenape petai sedap, tp buat kencing jadi busuk?..
  • kenape petai kaler hijau?die nk kene gune fotosinthesis gak ke?bukan die ade kulit ke?
  • nape org ckp aku pucat walaupon dah pakai blusher n lipstick menyala2?
  • diorang xtau ke bila diorang pggil aku 'manusia berkaki empat'..aku akan gelak skali sama diorang. tp sebenarnye aku mati berkali-kali.lagi dan lagi dan lagi.....dan lagi...lagi...
  • siape yg cipta sume perkataan dlm bahasa melayu ni?..
  • kenape, kenape is kenape? paham x?...kenapa, kenapa ialah kenapa?..kenapa bukan hipupo?...mesti xpaham kan?xpe la..
  • kenapa bila byk kali sgt sebut kenapa, perkataan tu cm dah xbetul?cm pelik..ke.na.pa......ape tu?
  • bila aku nk smbung stdy ni?
tp semua soalan ni, xboleh dijadikan problem statement tuk wat research.
kan best kalu boleh.kaya aku.haih..

tlg la..aku nk sijil tu.SGT nak.SGT.

aku nk jwb satu soalan kat atas tu.
jwapan dia: sekarang.

dgn terjawabnya soalan itu. harusla saya berhenti menaip disini. tata.




6 comments:

nabel said...

ambo raso ambo meme suko hok post muh yang gini la syaz. ambo gelok banyok2 lagi2 hok kim dok suko lipak slimuk. ambo raso sumo lawok2 blako. muh ni raji betu nok study exe. ambo kagum, insyaAllah mu dapak hok certifike gitu. baguh baguh

akusyazz said...

abel!! stop it with ur klantan week nih!..hahaha..lawak la u tulis cmtu...hahaha..

p/s: kim mmg xlipat slimut.smpi skang i xpaham nape.haha

nabel said...

hahahahhahahaha kelantan week's over! kuji da recruit i blaja ganung pulak hahahahahah.

kim memang, PEMALAS!! ;p

Shazlan said...

kenapa = kena apa. no?

Miss Devilicious said...

hahaha XD klaka gler! :D shaz shaz, sy br blk teambuildng dkt mlaka, esk cnvo :)

akusyazz said...

abel: good for u! haih pening sume org dgr (bace) u ckp klantan..hahah..g blaja nagn kujie the RIGHT ganung..haha

shazlan: kerna apa...tp kenapa 'kerna'..kenapa perkataan tu bukan "tipuhi' ke?.hahaha..


sai: wahhhh convooo!! bestnye!! mesti awak pakai bju lawaaaaa kan???nk tgkkk..nnt upload tau!