Monday, April 19, 2010

si anonymous..

kadang2 aku xpaham ngan sikap sesetengah org.. aku xkacau sape2 pon..nape kacau hidup aku?
aku nk tulis blog, tempat aku nk luahkan ape yg AKU rase, pon org nk hina2..kenape?

meh tgk ape sorang manusia yg xbrani nk letak name die mase komen kat post aku yg brtajuk "air mata duyung", die gelar diri die 'anonymous'
yg peliknye die ni, bukan nk komen kat post tu..die nk komen pasl air mata duyung tu, tp terbijak sket, die letak komen die kat "trima kasih saiyang" ..
aku xpaham manusia cani la..die kenal ke aku ek? xpela..

tuk mudahkan korang, meh aku paste je komen die kat sini..

"pergh.. sedap kau cakap knowledge org lemah.. dah ko blaja pasal medic.. ko tau la pasal hormon2 ke ape kebenda tu.. cuba suruh ustaz plak tanye ko pasal agama.. kompom bangang ko nak menjawab.. suruh lawyer lak tanye pasal undang2.. terlopong mulut ko cam budak bengong nak menjawab.. tak yah la mengata orang ye.. ko tu pun ilmu tak de tinggi mane.. setakat amek medic kat cucms.. alahai.. dak credit spm pun leh amek.. bio dpat b pun leh amek lagi asal kan ada duet.. so jgn pandang orang sebelah mate ye"

aku nk tny sket.. ade ke aku hina org kat dlm post tu?
sesungguhnya org2 yg xkenal aku, sgt xtau cara n nada aku berckp dan ayat2 yg aku sering gunakan..kesian die..
tp ni aku nk ckp sket kat ko..meh dgr meh..

tp sbelom tu, tuk mudahkan ko, n nk selamatkan ko dari dosa fitnah lagi, ko kene bygkan dulu muke aku bercakap cane ye..bukan muke marah yeee..tp muke mcm makcik jual cendol yg tgh nasihatkan anak die dgn lemah lembutnya..ade faham?..dah ready?..dah bleh byg? ok..ingt..aku mkcik yg lemah lembut tu tau..smbil kelip2 mata perlahan2 lagi tu..haaa..

ok mula...

..sesungguhnya aku kesian la ngan ko ni wahai si anonymous yg xbrani nk letak name oi..len kali kalu nk hina carut aku, sila letak nama. atleast aku leh doakan kehadrat illahi kesihatan ko..tp jap, ade aku sruh ko bace blog aku ke? kesian..kesian..

ko kalu xpaham ape aku tgh ckp, jgn nk pandai2 bygkan nada dan intonasi aku mase tulis bende2 tu ye..aku tulis tu dgn nada yg aku slalu gune ngan KAWAN2 aku (which im sure u r not one of them!)..xde lgsg nada nk merendah2kan org..ko xkenal aku lgsg..yg ko trus nk hambur aku cmtu apehal? yg ko terasa sgt kenapa agaknye ye?haih..kesian aku tgk manusia2 cmni la..kalu xkenal aku, jgn byk bunyik kat sini bleh tak...?hmm??

mmg aku bodo.aku ngaku..aku xpernah ckp aku pandai pon..mcm ko ckp..SPM bio dpt B.matrik kantoi.buat blk foundation (kat CUCMS 'je' pulak tu kan?kan?).mmg..bodo kan??tp aku terus usaha ye..aku xbrenti kat situ dan tunggu mati.aku tau ape cita2 aku..cita2 aku adalh tuk menjadi seorang doktor dan dgn izin Allah, semoga aky dpt bantu mereka2 yg sakit..aku dgn setekun2nya usaha semula. haa..ni bukan nk bermegah..baik aku ckp awal2, sbb kdang2 mnusia cm ko ni suke skah anggap..tapi kan..foundation aku 3.8 ko xnk bising ke syg??PRO exam 1 aku distinction ko xnk carutkan pulak ye?! semua berkat doa mak bapak aku, guru2 aku, ye....guru aku, merangkap prof2 dari 'CUCMS' tu...yg ko ckp kami bodo sgt tu..yg KAU rendahkan tu..sume tu ko xnk carutkan kat komen ko tu ke sayanggggg?

yela..budak2 yg masuk CUCMS sume bangang2 kan?ko tu pasti bijak pndai dari University A-list dan ahli syurga tingkat ke-7 kan?bgus..tahniah aku ucapkan pada ko.

ko nk ckp "asalkan ada duet" ye?..asalkan ade duet..anak org kaya, bodo cm babi kacuk lembu pon leh masuk 'CUCMS" ni kan..tapi ko lupe sesuatu la, or maybe ko xtau, BAPAK.AKU.DRIVER.TEKSI la, whai sial!...aku sgt bangga jadi anak die! dia,seorang ayah yg xkenal erti penat dan sgt kaya dgn kasih syg.. and ko nk ckp pasal duet kat sini?? kalu xreput kaki mak aku panjat tangga bgunan MARA tu, xkering air mata dia, dek nk merayu tuk aku si miskin jijik lagi bodoh ni nk dptkan loan,aku xmsuk tempat ni la whai keparat!haih..sayangnye aku kat ko ni..rase cm nk tikam2.. (ingt,nada aku mcm mkcik yg tgh nasihatkan anak dgn lemah lembut ye)

kau tau x ape yg aku paling benci pasal ko?..kalu stakat fitnah aku sorang je, aku xkesah sgt la lagi.. tapi ko hina SEMUA kwn2 aku yg blajar kat sini. kau perkecilkan guru2 aku. usaha2 dorang. kau perkecilkan university yg dorang usahakan dgn titik peluh dorang, dgn niat baik nk didik anak bangsa..kau berdosa pada mereka. kau carik la dorang semua (guru2 and semua student2 cucms ni) kat akhirat nnt ye..harap2 dpt la ko jmpe dorang nnt..kalu stakat dosa ko fitnah aku bukan2 tu, jgn risau, aku dah maafkan.

haih..anonynous..anonymous..

nk sruh org jgn sedap mulut konon.g cermin diri tu dulu ye. sila jgn singgah tempat ni lagi. g men jauh2. shooohhh!!


oh ye..lupe nk beri peringtan.. kalu satu hari nnt, kau sakit..ko nk g klinik atau hospital mane2, nk jumpe doktor, baik ko tny die lulusan university mane ye..aku takut kalu dorang tau tu ko, nnt dorang kasi racun.










12 comments:

Khairatul Azwa said...

hahahahaa! syaz aku dh bce post yg die hina sgt tu..weh ko delete ke komen die? asal delete, x dpt aku nk sound die..aku kan suke cri gdo..hahahaha..n weh, xde pon aku rse menghina sape2 kt post ko tu..die rse terhina sbb hati busuk la tu..xley org taw psl hormone n die xtaw kn..pdhal aku rse ACTH tu, adik ezzura yg bru pas spm tu pon taw..bdk yg tgh blaja bio kt skola pon taw kot..die trse la tu sbb die xtaw, die sdr die bdo kn, sbb tu die trse..

sabar weh..org cmni xyah dilayan..dh bdo, pastu sombong lak, smpai bile2 pon ttap cmtu..

syg ko okay!=)

Miss Devilicious said...

sy yg blaja engnrng nih pn phm entry tuh. tade bnda nk trasa pn la. pelik2 je.

Miss Devilicious said...

btw azwa, shaz x dlete kmen tuh. anony tuh yg silap, dia trkmen dkt entry lain.

:: Mr. Imran :: said...

Wah! Ni garang kalah Sha.

akusyazz said...

azwa: aku xdelete weh..die TERbijak g komen kat entry lain..bijak kan.. tu la psl, xtau ape yg die bengang sgt..haha..xpe..aku xmarah..aku kesian je kat die..

sai: tu la kan, rasenye cm hischool duluuu2 dah blaja dah kan..xyah amek medic pon tau kot.

Mr.imran: eh x..x..Sha LAGI garang!..haha

. said...

ok ni mmg anonimos dasat sangat.

WHA928 said...

relax..teanangkan fikiran..maka jiwa kita akan selalu bahagia.....

hamiedah a.k.a mie03vca said...

uiks.....
even u x suruh org lain byg care u ckp, i dh t'lebih dahulu facing ur face on my lappy,;P
never-mind syaz, asal kite x kaco hidup orang, lantaklah die....
anonimos tu memg tgh hormone imbalance kot???? huiks...

Adli said...

meh sini budak anon tuh biar aku basuh separuh maut. konghajau punye budak.

akusyazz said...

haha .. terima kasih anda2 semua!! :D

Anonymous said...

slm, sye nak tanye klau masok cucms mcm mane nak apply mara...saye da dpt tmpt kat sane....skrg buntu mcm mane nak biayai pelajaran mbbs kat sane....klau rm100K bleh lg...tp klau mbbs, 250K....=.="

akusyazz said...

salam..pergi bagunan MARA and mintak borang tuk scholarship/loan..or mmg kolej yg akan uruskan nnt..dorang yg akan ambilkan borang tu semua..kalu dpt, die mmg bg rm250k and tmbah lagi pocket money every month rm654..dont worry k..insyaAllah dpt tu :) ..if i did not get the MARA loan, i wont be here too.. :)